Tokai: uit 3 Tokais samengesteld .... Kon het niet laten zelf weer te knutselen, maar het resultaat is te gek. De body van een 83-tiger, hals van een 81-tiger (door Jacco Stuitje (Rikkers Gitaarbouw) zeer vakkundig opnieuw gefret en toets aangepast tot Compound radius), pickups uit een 70-ties LP. Oude trem, maar Highwood zadels (op de foto nog met graph-tec). Gotoh locking tuners.
Eastman-SB-59V Antique-Classic: Beter 59-tiger type heb ik nog niet eerder in handen gehad.
Zeker niet met die mooie vioolpolitoer ..... Speelt heerlijk licht en klinkt heel "hout" zoals de oude LP van Paul Kossoff! Nu met Apollo Pearl pickups, handwound uit Nederland! Verder regelbare hoogblender op de volume pot (slechts 1 nu), geen tone en daar de switch. Ik houd het graag simpel ...
(Fender) Squier Japan! (1991/1992): Bijzondere strat in rare Maui Blue Custom Colour! Fijne hals. Deze serie is de Japanse uit begin jaren '90, die voor de fans weer een paar jaar de JV kwaliteit produceerde.
Nieuwe Highwood zadels. Verder door Jacco Stuitje (Rikkers Gitaarbouw) zeer vakkundig opnieuw gefret en toets aangepast tot Compound radius. Speelt nu en klinkt voorbij customshop niveau .....
Het meest gebruikt op de nieuwe cd "More to Come". Inmiddels met Fender Ultra Noiseless Vintage pickups (vooral voor bij opnames, qua sound was er niets op de oude aan te merken, qua brom ... ach ja ... we know ....)
Ik pas bij mijn strats altijd de Kinman-schakeling toe. De achterste pot vervangen door een 1 meg en die zo aansluiten dat als je die pot terugdraait je het halselement bijmixt. In volledige terugstand heb je dus de combi brug/hals element (als bij tele), wat bij een strat normaliter niet mogelijk is. Ideaal voor wat ik veel gebruik voor mijn sound.
Tokai MBX80 uit '84. Mooie oude 84-tiger Tokai.
Een element, te gekke sound. Eigen model (volgens mij heeft Vigier die stiekum een beetje gecopieerd .... ) Geprobeerd met zelfs een dure MusicMan een betere te vinden ... Grijp altijd terug naar deze. Tegenwoordig met plakplaatje en plektrumhouder ... '-) en volledig aanwezig op de nieuwe cd "More to Come" met een scala aan diverse bassoundszzzz!
Avalon Nylon Crossover inda House. Vanwege typische gitaristenvingersprobleempjes probeer ik een overstap te maken
van staalsnaar acc. naar nylon acc. ..... Nieuwe uitdaging ook.
Wel voor die paar staalsnaardingetjes nu een Fender Acoustasonic Player erbij!
Tech21 Trademark 60. Lekker licht en in combi met een Tech21 Flyrig 5 errug mooi ... Meer buizengeluid uit deze combi dan menig echte buizenbak ...
Toch tegenwoordig ook het duo: Blackstar Studio 10 KT88 en 6L6 erbij, die mooi klein zijn maar heel wat kunnen, zeker in combi met de Flyrig 5. De speakers waren okay, maar toch vervangen door een Celestion Cream 65 en een Warehouse Invader.
Heb ook nog een eigenbouwkast met 2x Celestion G12-65 (de oude) en een 1x12 DV Mark Silver met daarop nieuw een Blackstar Amped 2 .... Laat ik ook modern zijn ;-)
Speel accoustisch inmiddels over een Udo Roesner Da Capo 75, de bassen doen het met de Markbass Mini CMD 121P.
- - -
Ben terug bij mijn oude snaren: de Elixir 0.10-0.46, vooral ook voor de "slinky" feel en de volle toon.
Gebruik af en toe nog Curt Mangan en mijn oude favoriet D'Addario NYXL.
Akoesties is dat inmiddels Thomastik 0.11 of 0.12.
Als effecten gebruik ik meestal de Flyrig 5, een Lunastone True Overdrive 2 met een MXR stereo- of mono chorus en Mooer wah-pedal of de Bogner Harlow V2 compressor.
Het pedalboard voor den basch is met Taurus Vendetta overdrive, Morley wah, MXR chorus, Digitech Whammy, Excalibur delay.